Monday, March 28, 2011

Asrama Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Badlishah


dengar lagu taubat ni serius teringat gila dekat skolah.Dekat skolah budak budak hostel diajar dengan didikan agama yang tinggi.kena hafal surah Yassin,surah As-Sajdah,pagi pagi kena Tadarus al-Quran,kalau weekend kena baca surah Yassin 3 round lepas subuh,dilatih jadi imam xkira la solat terawikh ka solat fardhu ka.kalau ustaz petik nama,nama ustaz tu ustaz MAEL,kena la jadi imam.selalu lepas solat jemaah magrib kat surau mesti ramai ramai nyayi lagu ni.semua nyanyi dengan penoh semangat pulak tu.

tp bila dah abis sekolah.amalan yang selalu buat dekat hostel semakin dilupakan.aku ckp pasal aku la.Surah Yassin dengan As-Sajdah pon dah xboleh hafal sekarang ni.bnyak tompok hitam dalam hati agaknya.ilmu tu hilang begitu saja.sekarang aku rasa perlu cari balik benda tu.umor dah makin meningkat.jadi_____

Sekolah Men Sultan Badlishah ada kesan yang besaq dalam hidop aku.dekat sekolah tu macam macam bnda belajaq.ada elok ada yang xelok.detik detik hitam atau sejarah hitam aku pon kat skola tu jugak.bnyak gila beb kenangan kat skola tu,kenangan menarik dan kenangan yang @#$%^&.xpayah cerita itu privacy.ok ini saja.As-Salam


.
dear PSM sebab hang dalam kepala aku macam pikoi bnda yang beratnya 50 kg.

No comments:

Post a Comment